The Annals Evolution of Clinical Pharmacy | Now Available
home help contact us subscription past issues search current issue
 QUICK SEARCH:   [advanced]


     



Published Online, 9 May 2006, www.theannals.com, DOI 10.1345/aph.1G513.
The Annals of Pharmacotherapy: Vol. 40, No. 6, pp. 1158-1161. DOI 10.1345/aph.1G513
© 2006 Harvey Whitney Books Company.
This Article
Right arrow Abstract Freely available
Right arrow Résumé Freely available
Right arrow Full Text
Right arrow PDF
Right arrow Alert me when this article is cited
Right arrow Alert me if a correction is posted
Services
Right arrow Email this article to a friend
Right arrow Similar articles in this journal
Right arrow Similar articles in PubMed
Right arrow Alert me to new issues of the journal
Right arrow Download to citation manager
Right arrow Articles Ahead of Print
Right arrow [Order Reprint]
Citing Articles
Right arrow Citing Articles via HighWire
Right arrow Citing Articles via Google Scholar
Google Scholar
Right arrow Articles by Brown, S. J
Right arrow Search for Related Content
PubMed
Right arrow PubMed Citation
Right arrow Articles by Brown, S. J

OBJETIVO: Evaluar la literatura sobre el rol de la vitamina D en la prevención y tratamiento de esclerosis múltiple, por sus siglas en inglés, MS (multiple sclerosis).

FUENTES DE INFORMACIÓN: Se hicieron búsquedas de la literatura biomédica a través del motor de búsqueda de información médica por Internet Medline para las fechas de 1966-abril 2006 y en los Extractos Farmacéuticos Internacionales, conocido por sus siglas en inglés como IPA (International Pharmaceutical Abstracts) de 1970-abril 2006. Además, se utilizaron las referencias los artículos identificados. Los términos de búsqueda utilizados incluyeron vitamina D, 25-hidroxivitamina D, deficiencia de vitamina D, y esclerosis múltiple.

SÍNTESIS: La suplementación con vitamina D previene el desarrollo y progreso de encefalitis autoinmune experimental, un modelo animal de MS, en ratón. Un estudio grande prospectivo de cohorte encontró que la suplementación con vitamina D se asociaba con una disminución en la probabilidad de desarrollar MS. Cuatro pequeños estudios no controlados, sugieren que la suplementación con vitamina D puede disminuir la exacerbación de lo síntomas de MS.

CONCLUSIONES: La suplementación con vitamina D puede ayudar a prevenir el desarrollo de MS y puede ser útil añadirlo en su tratamiento. Sin embargo, la mayor parte de los estudios actuales se han llevado a cabo en poblaciones pequeñas y sus resultados pueden ser influenciados por otras variables tales como el uso de suplementación adicional con vitaminas y minerales.

www.theannals.com, DOI 10.1345/aph.1G513


This article has been cited by other articles:


Home page
J Am Board Fam MedHome page
T. Kulie, A. Groff, J. Redmer, J. Hounshell, and S. Schrager
Vitamin D: An Evidence-Based Review
J Am Board Fam Med, November 1, 2009; 22(6): 698 - 706.
[Abstract] [Full Text] [PDF]


Home page
Infect. Immun.Home page
J. H. White
Vitamin D Signaling, Infectious Diseases, and Regulation of Innate Immunity
Infect. Immun., September 1, 2008; 76(9): 3837 - 3843.
[Full Text] [PDF]


This Article
Right arrow Abstract Freely available
Right arrow Résumé Freely available
Right arrow Full Text
Right arrow PDF
Right arrow Alert me when this article is cited
Right arrow Alert me if a correction is posted
Services
Right arrow Email this article to a friend
Right arrow Similar articles in this journal
Right arrow Similar articles in PubMed
Right arrow Alert me to new issues of the journal
Right arrow Download to citation manager
Right arrow Articles Ahead of Print
Right arrow [Order Reprint]
Citing Articles
Right arrow Citing Articles via HighWire
Right arrow Citing Articles via Google Scholar
Google Scholar
Right arrow Articles by Brown, S. J
Right arrow Search for Related Content
PubMed
Right arrow PubMed Citation
Right arrow Articles by Brown, S. J


homecopy help contact us subscription past issues search current issue
Copyright © 2006 by Harvey Whitney Books Company.